lördag 11 maj 2019

Allt i onödan

Jag är helt målmedveten denna lördag. Pooldäck ska oljas in. Vi far och handlar och kors i taket oljan är på kampanj. 

Jag skurar och jag blåser rent, sopar och torkar. Vi har ju valt att ha pigment i oljan så att den ska bli grå. Sedan så startar jag upp och målar på med pensel. Det tar ett tag och jag är bra mör i rumpmusklerna. Känner mig så nöjd med resultatet. 

Vi pausar och åker iväg en stund. Väl hemma igen efter sol och värme så tänker jag att det torkat till. Nix det ser inte alls fint ut och så börjar det regna. Inte lite utan det formligen öser ned. Jag ser hur pigmentet liksom rinner av. Vi har vattenbaserad olja.

 Tingen är emot oss just nu och jag blir så in i glödhetta förbannad och besviken. Försöker hålla upp humöret och ger inte upp tanken på foliegrillad fiskpaket. Som vi planerat. 

Tänder brasan på altanen, tar ett, nja faktiskt flera glas av Prosecco och så blev det glödhettade fiskpaket faktiskt. 

Gott? Ja det tycker jag. Fast humöret var inte alls på topp. Usch!

Som att kasta pärlor åt svin liksom. Allt i onödan känns det som. Mat smakar inte så bra när man är arg och besviken. Jag hoppas det går att åtgärda när allt torkat till där ute.



Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Lugn o fin nu! ALLT löser sig...lovar! Men förstår din frustration, när det ska jä-las du vet :)
    Ha en fin söndag nu!!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Nej, så förargligt! Fattar din frustration! Men det är en världslig sak Pia.
    Kanske det leder till nåt ÄNNU bättre fastän det känns tungt nu?

    Önskar dig en fin söndag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Men vilket förbannade skit rent ut sagt. Förstår precis hur uppgiven, ledsen och förbannad du blev på detta onödiga regn som kom. Men jag tror att du får till det och det blir toppenfint även att du får börja på ruta ett igen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Men vilken himla otur! Hoppas att det går att rädda när det torkar till.
    Fiskpaketen ser väldigt fina ut :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.