torsdag 9 maj 2019

Kvällstitt bland lökväxter

Att ta en liten sväng i trädgården efter jobbet är nästan ett måste. 

I kväll blev det i senaste laget, så ljuset fanns inte längre kvar. Jag fotade ändå lite bara för att liksom. Det är magiskt tänker jag.

 Fransiga tulpaner, outslagna tulpaner och andra lökväxter som bara kommer år efter år. 

Så härligt och fint. Jag njuter fullt ut och gläds. Många orosmoln skingras när man skrotar runt där ute. Man tänker inte, bara förundras.

Forsythians gula blommor är snart överblommade men jag älskar det gula som minner om sol och glädje. 

Jag tog en sväng ner i grönsaksodlingen för att kolla om rödbetorna kommit upp. Nix, inte något annat heller.  Nåja det kommer nog. Tistlarna frodas i alla fall.. Märkligt va?


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Hej Pia, Vad fint du har planterat och visst står sig tulpanerna så fint ute, och länge. Jag är som du och förundras över de där små vardagsvackra detaljerna som jag tror att många springer förbi. Förundran är ett bra ord. Jag läste just ett citat som gick något i stil med att Har man blommor i sin trädgård och bra böcker i sin bokhylla så har man allt....Vad skönt att trädgården gör dig rofylld. Ha en fin dag och tusen tack för dina kommentarer på min blogg. Jag har haft lite problem att skriva svar i kommentarsfälten. Jag skriver och så pang är det borta!
    Kram!
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Härligt och rogivande att få gå i sin trädgård och se allt fint som blommar.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Åhh, så fint. Här har nästan alla lökväxter blommat över, men jag har inte planterat in några moderna sorter så jag lever på de som fanns och de vi planterade vårt första år i huset. Har liksom ingen plats kvar, de sprider sig ju så dant. Men jag skulle allt bra gärna vilja ha lite olika sorter, som de där krusiga du har. Så underbara!
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.