lördag 23 mars 2019

Lycklig

Då var det äntligen dags att få träffa lilla Milli. 


Jag var faktiskt lite nervös, så fånigt va? För inte bryr hon sig väl om så mycket mer än mat och sina föräldrar. Jag kände mig ovan att hålla i ett så litet barn också men glad och ödmjuk. Vilken känsla att se sin sons glädje och stolthet. 


Ja såklart mamma J:s också. Om jag kunde så skulle jag vara där ofta, ofta men avståndet gör så att jag begränsas. Ja nu fattar jag lite mer att jag är farmor på riktigt. Att familjen liksom fortsätter i generationer. Skrattade åt min sons tankar inför framtiden. Hon ska aldrig få gå på krogen... inte flytta hemifrån... ja ni fattar. Oron kommer med föräldraskapet. Som ett brev på posten, oundvikligt. Härligt och kärleksfullt.
Lördagen fortsätter här hemma med lite brödbak och sedan soffhäng med tv-underhållning. Ja så där på farmors vis ni vet


Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Underbart Pia!!! ❤️
    Det är verkligen fantastiskt med barnbarn! Grattis till er alla igen!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Åhhh, så söt! Inget går upp mot att få se och hålla sitt första barnbarn! Mitt första är 25 nu... Vad tar tiden vägen?

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vilken liten fin sötnos och så härligt att äntligen få snusa och krama om sitt lilla barnbarn.
    Ha en fin och skön söndag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Men grattis Farmor! Så söt hon är!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Men döööör sååå söt!! Jiiiises hon ser ju ut prixis som en liten reklambejby.... Helt perfekt litet ansikte...
    Kan tänka mig att det är en magisk känsla att se stoltheten och lyckan hos sitt eget barn då de får barn...
    Stort stort grattis till er och tänk vilken lycka att familjen berikas och växer....å att en liten människa kan trollbinda alla och ta så mycket plats....åååååå....
    Stor varm kram!
    Katarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.