lördag 23 mars 2019

Städning

Jag for fram som en galning innan jobbet med att städa. Jag gillar när det är rent och fräscht till helgen. 

Sedan städar man olika. Vi snackade om det på jobbet. Man städar i en viss ordning kanske eller på ett visst sätt som går fort eller som blir bäst. Jag får skylla mig själv som tar på mig städningen men jag tycker att jag gör det allra bäst i vår familj. 

Nyligen så var det en städfirma och flyttstädade i vårt lilla hus. Jag tycker att det blev riktigt rent och fint. I bland har jag tänkt tanken på att få hjälp med att putsa fönster här hemma. Jag hatar nämligen det. 

Men sen tar jag mig i kragen och gör det själv eftersom jag inte anser mig ha råd. Men om jag hade det så skulle jag lätt anlita någon. Nu finns det inte så många städfirmor här ute på landsbygden. Medans väldigt många sysslar med hemstädning i Stockholm. Jag förstår att man vill använda sin lediga tid till annat än att städa men samtidigt så tycker jag att det liksom är en del av livet. Att ta ansvar för sitt handlande. Ta reda på det man skräpat ner. 

Sedan tänker jag att det skapar arbetstillfällen och det är ju bra. Så summan av kardemumman är att det är bra att det finns hjälp att få om man behöver det.
Skönt är det när det är nystädat vare sig jag gjort det själv eller av någon annan.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. I think getting a deep cleaning of your house once a year can actually be extremely beneficial.Hence this can actually help maintaining stability of the cleaning record for your house and hence there will be no such problems thereafter.

    Städbolag Stockholm

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.