söndag 24 mars 2019

Ett söndagspussel är lagt

Jag vaknade tidigt som vanligt. Tänkte att jag skulle vilja sova lite till innan jag skulle upp och jobba. 

Men vänta lite, det är ju söndag kom jag på. Jag somnade om och vaknade hungrig som en varg. Kan ju bero på att jag hoppade över middagen i går. Min tumme är ur bruk kan man säga. Jag slog i en låda på jobbet i fredags och shit vad den värker och gnolar. Tror att alla värktabletter gjorde att aptiten uteblev. I dag har jag ändå jobbat på med rensning av gammelförna i rabatterna. Vi har släpat hem ved som vi fått av grannen i skottkärra och i famn. Inga gymbesök behövs alls. Kroppen har gjort sitt. 

Jag har tillsammans med maken och en rörmokargranne löst problem "droppande kran" och så har skorstenen till fläkten kommit upp igen efter stormen. Tack kära make och son tre för det. Hittade också ett bra boende på Öland hux flux till bra pris. 

Fräsch lgh/stuga pÃ¥ södra Öland - 2 + 2 bäddar i Össby, södra, Öland - Kalmar län    Fräsch lgh/stuga pÃ¥ södra Öland - 2 + 2 bäddar i Össby, södra, Öland - Kalmar län

Kanon ju. Ja men då så, då var det bara att tända bastun och relaxa lite.

 Hoppas bara att tummetott känns OK i morgon annars blir det röntgen. Just det.. så härligt att hänga tvätten ute.


Kra
m Pia

2 kommentarer:

  1. Förstår att det inte behövs köpas något gymkort det klarar du av galant på hemmaplan. Så skönt med ett bastubad efter dagens slit. Hoppas nu din tumme är bättre i morgon.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Men oj, vilket träningspass. Synd på tummen bara.
    Härligt att ni får en minisemester på Öland igen.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.