måndag 25 mars 2019

Bergochdalbana

Upp som en sol och ner som en pannkaka. Ja eller som en våffla kanske så här på våffeldagen. 


Ja ni ibland så kan man hålla sig för skratt. Vår glädje över att få komma bort lite till vårt älskade Öland gick snabbt över. Saker och ting förändras snabbt med ett brev på posten. Ok jag överlever, japp det gör jag men jag blir allt lite besviken. Fast jag har annat att glädjas åt, som att bli farmor igen. Jajamensan. I Juli om allt går som det ska så kommer nästa trollunge till släkten. Jag väljer det ordet eftersom vi har en trolltavla här hemma som en liten symbol för vår familj. 



Just det att känna tillhörighet och ha en familj är ju värt mer än alla resor och flärd i världen. Värt mer än allt jag vet faktiskt.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Så kul och grattis till att du ska bli farmor igen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Grattis! Så kul!
    Lena k

    SvaraRadera
  3. Hej Pia,
    Grattis farmor! Viken härlig tavla, och ja, familjen är det allra viktigaste och finaste i världen. Man är välsignad att ha en.
    Oj då, trist med tråkigheter...hoppas det löser sig.
    Jag missade våffeldagen helt! Tänk!
    Ha en fin dag och tusen tack för dina kommentarer hos mig.
    Kramen,
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.