lördag 22 december 2018

Nötknäppen

Ok jag tänkte göra lite eget julgodis.

 Ja Österlensk Nougat så som Mandelmans gjorde. Först skulle man rosta mandlar och nötter tills det började knäppa lite i dem. Ja ca. 10 minuter. Då hinner jag kika lite på bloggar tänkte jag. Jättedum tanke kan jag säga. Det började osa bränt från köket. Dom förkolnade stackars nötterna åkte ut i snön med en väldig fart. Tur att dom inte började brinna. 

Nu sitter jag här och tänker att jag nog skiter i alltsammans. Utanför snöar det för fullt. Vackert och fridfullt. Jag pulsade ner till landet för att hämta in lite grönkål. Fantastiskt! 

Står där i snön och är hur fin som helst. Vet inte om jag törs laga till den. Nix jag avvaktar. Jag är nog klar i köket för idag. Jag har gjort mitt kan jag säga.



Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Tur att det inte blev värre en lite väl brända mandlar.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Med eller utan nötter, önskar di en helt underbar jul helg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Nej, två saker skall man inte göra samtidigt... säger en som också brukar (typ alltid) göra det...;-)

    Önskar dig en fin, fridfull och God Jul!
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  4. God jul till dig Pia. Jag är säker på att du har gjort nytt julgodis!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.