måndag 16 oktober 2017

Söndagens lilla promenad

 Vi tog en sväng till ett gammalt nerlagt bruk i närheten.

Gick där och njöt av det vackra och höstiga. Tänkte på hur det varit en gång för 200 år sedan. 

Jag kände mig glad men också melankolisk på samma gång. Märkligt! 


Husen som skulle kunna berätta tusen berättelser, båtar som bara ligger där och rester från det gamla som sticker upp. Ja lite som svärdet i stenen.



 Jag tycker det är så vackert här inte bara på hösten utan alla dagar året om. Platsen har en personlig betydelse också med många fina minnen. 

Det var här min käre make bodde när vi träffades. 

Det var här min första lärare i byn bodde och det är här jag paddlat kanot för första gången, rott eka, metat abborre med mina barn, pimplat, åkt skidor och badat.

Inte bara jag som tycker det är fint här. Kända personer har sina hus här.

Jag skulle gärna bo så här. Fast jag bor bra och har ju nära hit. Jag får nöja mig med det.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Hej Pia,
    Så otroligt vackra bilder du bjuder på, speciellt bilden med den gamla båten. Jag tycker att hösten är den årstiden med den starkaste personligheten. S¨maffig och magnifik.

    Ha en fin kväll!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  2. Woaw vilken underbar miljö, fantastiskt att ha det nära till hands. Gamla industriminnen är helt fantastiska om du frågar mig :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker plats,och tur att du har så nära till den också.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar miljö! Det är mäktigt att känna historiens vingslag.

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Hallå där!
    Men smäller av så vackra bilder... nu vill jag ju bara UUUUUUUUUT!!!
    Andas höstluft kan ju vara bland det bästa som finns...
    Å så fick jag också en klump i magen när jag läste det du skrev för ett år sen...hu vad dåligt du mådde...<3 Så skönt att allt har blivit till det bättre! Rackarns smarrig middag och jag tycker också det är bättre att dricka vin medans mannen lagar maten...hihi...det ÄR mer rättvist så...;) Kram fina du och ha en härlig dag!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.