söndag 15 oktober 2017

Gott som bara den.

Tjingeling! 
Hallå jag är faktiskt glad och jag behövde faktiskt bara få babbla av mig lite. Orolig för sin hälsa får man väl vara va? Läget är helt under kontroll. Absolut! 
Vi hade ju Tapas kväll här i lördags. Mumsigt värre. Vad jag bjöd på? 

Jo det godaste var nog bruschetta med krabb/avokadoröra och räkor. Sedan en rätt som jag tokgillade fast ingen annan tyckte om.. Sorry! Boquerones. För en fiskälskare som jag så var det alldeles perfekt. 


Jag drämde till med en Italiensk pizza också som vi slizade upp. Ja men ni vet ju hur ungdomarna är va? För säkerhets skull. Enkelt med färdig pizzadeg, kalkon, tomatsås och ost


 Tapenade och pesto till brödet passade också bra. Jamen självklart oliver och små ostar också. 

Vi drack vitt vin till jag och maken, hade tänkt mig ett spanskt öl fast så blev det inte. The youngest sippade på cider. Hoppas något föll er i smaken. 

Receptet på Boquerones hitar ni här.


Bruschetta med krabba och avokado.

Mosa 1-2 avokado
Blanda med en burk salladskrabba
Salta och peppra
Pressa en halv lime i röran
Fördela röran på brödet/bruscettan
Toppa med räkor och stenbitsrom
Garnera med dill.
 Njut!

Kram Pia



1 kommentar:

  1. Jag skulle gärna tagit av fisken. Men jag gillar firrarna bättre när dom är friterade.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.