tisdag 17 oktober 2017

Kura skymning!

Om det är något jag gillar så är det att tända ljus och lyktor.

 Mysfaktor No:1 Först så tänder vi, ja antingen maken eller jag jättemånga värmeljus inne. 

Sedan tycker jag det är så fint med små ljuspunkter där ute i mörkret också. Vi som bor på landet utan gatljus kan behöva det.

 Den där lådan som det varit blommor i behövde luftas/torka lite och varför inte snygga till den lite med en lykta och några gladblommor. 

Randig tagetes som doftar ljuvligt av honung. Jag kan sitta i min soffa och titta på allt både ute och inne. Försöka tänka att det är lite mysigt med höstmörkret. Försöka skrev jag va? Inte lätt men det underlättar med små ljuspunkter.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Åhhh, det bästa med hösten är just att kunna få kura skymning. Att krypa upp i en fåtölj och fånstirra ut i mörkret, utan att se ett jota, kanske några ljuspunkter då ;-)
    Även här går det åt mängder av ljus, de lyser ju från det vi kommer hem till vi kryper ner under täcket.
    Ha de gott och njut av skymningen. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Sitter just nu med en massa värmeljus på vår altan. Och runt omkring är det kolsvart.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Vackert och njutbart med alla lyktor och ljus. Vi behöver lysa upp tillvaron denna årstid!

    Ha en ljus dag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.