söndag 29 oktober 2017

Säkrare nu

Då var vinterdäcken på. Känns tryggt. 

Maken hjälpte mig fast jag försökte faktiskt men kände mig så svag i armarna så nix. Jag fixade inte det själv. Första snöflingorna dalade ner denna morgon, nja dalade och dalade gjorde dom väl kanske inte... for runt lite i luften är nog mer exakt. Sitter här och vantrivs, ja jag vantrivs med den här förbenade mörka årstiden. Usch! Vet inte vad jag ska göra för att muntra upp mig. 

Ska kika in hos er andra som verkar ha hur mycket energi och glädje som helst. Kanske det smittar av sig. 

Kram Pia 

4 kommentarer:

  1. Ja, snart är den första snön här. Så det kanske är dags att byta till vinterdäck.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Vi har inte bytt till vinterdäck ännu, men snart så...
    Sol och blåsigt idag...och blåst har det gjort hela sommaren och hösten tycker jag. Nu får snön gärna komma snart, så det blir ljust
    och fint ute ;))...fast om den kommer till 1:a advent så är jag nöjd ;)
    Ha en fin vecka !
    Bia

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att du vantrivs så med den här årstiden, det är ju en rätt lång period som är mörk.. men blir det bättre när det bli jul månne? Själv tycker jag det är så skönt och kravlöst nu... mysa inomhus, det är min melodi det...
    än inga däck på här, men snart är det väl dags...
    kram o må så gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Så det kanske är dags att byta till vinterdäck.


    แคมฟรอก

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.