måndag 30 oktober 2017

Det här går inte...

Efter en dag på jobbet med en relativt liten barnaskara så sitter jag här i soffan totalt slut. Ursäkta mina dystra inlägg men ibland så blir det så. Livet går upp och ner.

Vad sjutton är det med mig?  Varför blir jag så trött? Ska jag kanske gå ned lite i tid? Får man det? Hur ska jag klara av att jobba tills pension? Ja det är frågor som surrar i skallen just nu. Jag fick också en fråga av en vän. Den löd: Hur ska jag hitta tillbaks till livsglädjen? Jag svarade... Jag har ingen aning min vän. Vilket jäkla fånigt och knasigt svar.

 Hemma väntade en svartrotsgratäng med champinjoner och trattisar. Oj så gott och så bröts strömmen. Ännu mörkare! Jag for runt och tände alla ljuslyktor jag hittade plus några till. Ja vanliga stearinljus också. Sen så kraschlandade jag i soffan. Ja jag äter vitaminer, ja jag går promenader, ja jag sover. Ja jag tar hand om mig. Typ det enda jag gör. Nu har jag ju just varit dålig i en vecka men ändå. 

Det här går ju inte. Alla tips välkomnas.


Kram Pia 

3 kommentarer:

  1. Men Vännen.... Jag tycker minsann att Du ska gå och ta lite blodprover, för att se om Du har brist på något... Trött kan man vara, men inte "hur" trött som helst...Ta hand om Dig nu!
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  2. Tror som Kate att du kanske har någon brist på något. Kanske ska gå och kolla det.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.