lördag 28 oktober 2017

Frukost i gråväder med rosa inslag

En bra dag börjar med en bra frukost. Ja så är det för mig. Jag hoppade i foppatofflorna med risk för att halka och slå på öronen för att hämta några björnbär. Stön! Alla hade frusit och alla ja då pratar vi flera liter. Trist.
 Jag knipsar av en ros i farten tillbaks till köket och frukosten. Bovete, chia, kardemumma, tranbär och björnbär jättegoda smaker om man frågar mig. En härligt krämig yoghurt till det så klarar man sig bra ett tag. Ja och kaffe såklart.

Vädret är ju inte så kul precis. Gråaste grått och så regn. Jag tror minsann att det blir lite bakning här idag. Hittade många små påsar med mjölsorter glutenfritt och frön som borde ätas upp.  Ja jag hittade det när jag rensade i skafferiet för att få plats med nya micron.  

Lite mera kaffe först sen så. Just ja, jag fick nya rosa raggsockor av mamma och dom gamla blev lagade. Bra va? Förresten så kallas min mamma för Rose och min mormor hon hette Rosa hon. 


Kram Pia 

4 kommentarer:

  1. En bra dag börjar med mycket kaffe :) Har ni redan frost?? Här skiner solen lite så smått idag, känns nästan konstigt! Idag tar jag det bara lugnt, riktigt lugnt...
    Kram till dig från mig!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig frukost! Jag bakade snabbfrallor med dinkel, graham, riven morot, yoghurt o honung. Skönt att starta lugnt en ledig dag. Läste dina tankar om original och kopior. Har också funderat en hel del på det. Tror nog det är lite så att vissa vill ha originalet för det liksom är bäst i betydelsen finast. Själv har jag sällan råd med dessa utan nöjer mig glatt med en kopia om jag tycker den är fin.
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  3. Kaffe måste man starta upp dagen med. Din frukost såg jättegod ut. Hoppas det blev något bakverk av dina grejer du hittade.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Själv har jag sällan råd med dessa utan nöjer mig glatt med en kopia om jag tycker den är fin.


    แคมฟรอก

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.