fredag 27 oktober 2017

Blev det någon sjal?

 Näe det blev det inte. Ha Ha! Jag är ju hopplös. Jag köpte garn och startade projektet 2014 Ja just det, tre år sedan och inte är jag klar ännu. Alltsammans ligger i en låda. Nu kom jag plötsligt ihåg det eftersom vi kanske ska köpa ull för tovning till jobbet. 

Jag skulle sätta på mig ett par raggsockor igår och upptäckte att det var hål i dom. Kasta eller laga? Laga fast jag ska fråga mamma om det går först. Hon kan sticka hon så om jag ber snällt så kanske hon hjälper mig eller så får jag be om ett par nya.


Själva sjalen som jag började sticka kommer troligen aldrig bli klar. Idag är det fredag och jag känner mig väldigt klar med förkylningen nu i alla fall. Ska ta mig ut och andas frisk luft och jag har säkert någon annan sjal som jag kan vira runt halsen.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. En del saker måste få "ligga till sig" ett tag. . . .men det kommer nog att bli en fin sjal så småningom. . . så lycka till!!! :-)
    Trevlig Höstfredag!
    Kram/Miranda

    SvaraRadera
  2. Det kan vara sådär med en del projekt som man påbörjar ibland.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.