torsdag 26 oktober 2017

Efterrätt i glas

Jag gör sällan efterrätt eller dessert men om jag ska göra det så blir det gärna en dessert för vuxna Tiramisu som är italienska för "pigga upp mig". Det skulle inte skada, att pigga upp mig menar jag. Kaffet och spriten har väl med det att göra antar jag. Ett LCHF recept hittar du här

Här finns dessa glas att köpa. Vi har fått våra i julklapp
Sagaform - Whiskyglas med rundad botten (6-pack)

Eller en äppelkaka med vaniljsås som är enkel att göra. Båda dessa går utmärkt att servera i glas. Jag tycker det ser gott och trevligt ut. Recept finns här


Det blir inget av detta här idag men snart så är det födelsedag och då kan det hända att jag slår till.

Kram Pia


3 kommentarer:

  1. Tack för titten !
    Oj så mycket gott du visar...jag gillar verkligen efterrätter !!
    Önskar dig en bra dag ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Hade själv sådana glas men grabben ville ha dom. Så han fick ta dom. Massor av gott till kaffet.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Visst är det mysigt att servera efterrätter, men även förrätter i glas. Det blir liksom lite festligare då.
    Åhhhhh, tiramisu är så himla gott!
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.