måndag 23 oktober 2017

Nerbäddad och middagstips!

Feber och snuvig samt en värk i kroppen som heter duga. Vila ett par tre dagar kanske är på sin plats. Jag tänkte bara kika in och tipsa om en god middagsrätt medans Alvedonen verkar. 

Maken svängde ihop en Paella i lördags. Makalöst gott tycker jag som gillar saffran och skaldjur. 

Stek lök och 3 dl arborio ris i lte olja, strö saffran över och 1 dl vitt vin.
Låt 7 dl buljong (han använde grönsaksbuljong) sakta koka in lite i taget och rör.

Vi valde att ha grönmusslor, paprika, ärtor och räkor i denna gång. Man kan ju ha i vad man vill typ kyckling, chorizo eller bläckfisk.

Servera med pressad citron och persilja.

 Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Mmmm gott!
    Krya på dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken god rätt din man lagade till. Nu får du krya på dig.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Tänk att ha en paella-man! Lyckliga du!
    Men nu får du allt krya på dig. Sov bort din feber!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Hej fina Pia! Här är en till som däckat... Vi får krya på oss! ;) =)
    Så gott det låter med skaldjurspaella! snyggt fotat!
    Mina tankar om original eller kopior... Jag gillar INTE rena kopior, och då menar jag t ex urbilliga väskor som det står MICHAEL KORS på, fastän det inte är en MK, utan just en kopia. När någon tillverkat något identiskt och satt originaldesignerns namn på det, om du förstod vad jag menade? Det är FUSK tycker jag. Jag skulle aldrig köpa något sådant! Däremot kan jag mycket väl tänka mig att köpa sådana saker som du kallade för kopior, om den som "kopierar" inte sätter originaldesignerns namn på sakerna. Oftast så är ju de sakerna inte riktigt identiska heller, och hur många klädesplagg t ex, finns det inte som är inspirerade från de riktigt stora modehusen? Ibland väljer jag helst det du kallar original eftersom jag tror att det är bättre kvalitet. Men om det är något som jag själv tror att jag kanske bara vill ha ett kort tag, och kanske kommer att byta ut om några år, då väljer jag nog det billigare alternativet. Jag prioriterar alltså ;)
    Till sist... tack snälla söta du för din fina grattishälsning och fina ord om vårt hus i Bohuslän! Ni får väl kika förbi om ni skulle vara i krokarna ;)
    Kram och krya på dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Mmm, så gott med Paella! Snart åker jag till Lanzarote och då blir det nog den rätten mer än en gång!
    Krya på dig nu!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.