tisdag 24 oktober 2017

Har verkligen feber...

Ja för jag längtar nämligen till advent och jul. Då är jag ju sjuk på riktigt det vet ju alla. Skämt åsido så har ett visst lugn infunnit sig, ett efterlängtat måste jag erkänna. Mitt blodtryck är tyvärr uppe i skyn och jag vet varför. Jag måste ta det lugnt. Ändra på livsstilen och ta hand om mig igen. 

Att tillbringa timmar i soffan med förkylning och så smått tänka på hur jag vill ha det här i juletider känns riktigt bra. Kom på att jag köpte en ny gardinkappa till köket förra året och en ny kudde också.

 
Ja ett fodral i alla fall. Första julen med den nya soffan (Här kan du se den) känns jättekul att få pimpa och styla till så att det blir julstämning.

 Sen såg jag att jag hade fyra semesterdagar kvar och bara det kändes så himla härligt.
Sen vill jag tacka så mycket för att ni finns där ute. Tack särskilt till @annelise60 som följt mig i många år. En som inte gett sig till känna förrän nu. Åhh så glad jag blir och åhh så roligt att ni finns där och följer knasiga mig.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Krya på dig! Här i Dalarna snöar det och uppe i Sälen har det kommit en decimeter...Så julen känns som den bara är runt hörnet.

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  2. Hallå vännen... så trist det här med ditt blodtryck...tur du i alla fall har koll och är medveten och japp ta hand om sig är det ju faktiskt hög tid att göra nu då vi inte är 25 längre..;) Ligga på soffan och drömma om jul tycker jag låter som en himla skön syssla och jooo jag drömmer också en smula och kämpar på för att hålla mig från att börja smygspela julmusik...;) kram på dig tossemaja...
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  3. Jag längtar ihjäl mig efter advent! Min bästa vintertid. Julen också, men adventstiden är bäst!

    Ta hand om dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Här är en till som längtar ihjäl sig. En hemlis.....jag smyglyssnar på julmusik..... Men vännen du måste ta hand om dig, ta ut semesterdagar och njut av att göra det du tycker allra mest om. Högt blodtryck är inget man skojar bort..... Stora varma kramen Tina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.