lördag 20 april 2024

Tortillasnittar

Ibland slår hungern till eller egentligen suget på något gott.
 

Då gör jag antingen 4 minuters kola eller tortilla snittar. Beror på vad som finns i skåpen. Tortilla bröd håller hur länge som helst vilket är konstigt. Jag undrar lite vad det innehåller faktiskt. Det står på innehållsförteckningen men jag läser inte alltid. Nåväl, om jag nu råkar ha sånt bröd kvar efter en tackokväll så åker stekpannan fram.


 Jag tar brödet och brer på lite tacosås eller ketchup. Finns det skinka eller salami hemma så strimlar jag lite och sen på med hyvlad ost. Ibland när det är säsong så hackar jag lite ramslök och har på eller babyspenat. Vik ihop till en halvmåne och stek i pannan med olivolja. Jag strör över timjan och oregano och vänder tills den fått en härlig färg och osten smält.


 Sedan strör jag på flingsalt. Skär upp i snittar och njuter som bara den. Det fungerar jättebra att lägga på grillen också som en liten förrätt. 
Vad lagar ni till när suget slår till?


Kram Pia


3 kommentarer:

  1. Jag har också tänkt på att tortillabröd håller hur länge som helst nästan.
    Det där händer att jag också gör ibland och det är så gott.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Åh det där ser gott ut! Bra tips! Ja oftast blir ost & oliver...livets goda du vet :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.