lördag 27 april 2024

April och lite depp

 Ja jag vet, inte ska man väl deppa så här på vårkanten. Men när regnet öser ner typ jämt eller så snöar det och det är så kallt. 

Då är det svårt att vara jätteglad och pepp.  Maken försöker göra mig glad med lite jordgubbar. Välment och så snällt. Min vecka eller mina dagar är så energikrävande och en dålig stämning på jobbet formligen sänker mig ner till den djupaste dyn. 

Jag tvivlar på mitt ledarskap, jag fattar inte vad det är som inte fungerar. Ser mig i spegeln och funderar. 

Nåja inte roligt att blogga om, men det är så min vardag är nu. Önskar att jag kunde tillföra lite glädje och inspiration här på bloggen. Jag packar i alla fall inför en efterlängtad resa. Vi ska äntligen åka till Öland igen. 

Kanske alvarets karga landskap och dess fantastiska ljus samt sälar och hav kan få mig att blomma upp igen. Vi får se helt enkelt. I den rosa påsen i resväskan ligger en bok. 



Den ska jag kanske läsa lite i om andan faller på och vädret inte blir strålande.




Kram Pia


5 kommentarer:

  1. Ibland behöver man verkligen en paus i vardagen. Få andra intryck och bara få vara utan krav. Ha en riktigt trevlig resa! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det låter som det är välbehövligt med en liten lillsemester och bara få skingra tankarna från den grå vardagen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Välkommen välkommen! Tror absolut att du får lite anderum här! Ditt jobb låter verkligen inte kul alls...
    Kram från Titti & ett soligt Öland

    SvaraRadera
  4. Men oj så mysigt med en Ölandstripp, ni kommer få det jättehärligt. Allt är så vackert nu :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Det låter inget vidare, dålig stämning på arbetsplatsen kan vara riktigt jobbigt, jag vet! Hoppas det bättrar sig. Och hoppas att Öland har fått samma väder som oss, för här har nämligen våren kommit, och det gör gott i själen, även om jag nu gillar kallt väder, jag vet jag är lite konstig... men nog gillar jag vårvärme alltid!
    Kram på di!
    Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.