lördag 16 mars 2024

Såpatricket del 2

 Tänk att man kan bli så där ivrig och lustfylld på att testa något. Med tanken på att nu kommer mina gamla plåtar bli som nya igen. 

Ja för så såg det ut på videon jag kikade på. Jag plockade ut plåtarna från plastpåsarna och började skrubba lite lätt med en skotch-Brigt. Men icke sa Nicke. Jag tog fram svinto och gnuggade på som en tok men inte blev det som jag tänkt i alla fall. Hmmm! 

Ja rena är dom, men inte fina. Det svarta inbrända sitter som berget och vad tror ni hände med min onda axel? Japp den blev såklart värre igen. Nu idiotförklarar jag mig. Jag borde ju fattat bättre. Men det gör inget alls. Jag testade och fick svar. 

Nu väntas det snö här och skatan bygger bo i vår gran. Hen slipper skrubba ugnsplåtar i alla fall. Själv njuter jag av pelargonerna.




Kram Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina ord och tankar.