lördag 30 mars 2024

Glad Påsk

 Bästa helgen om man frågar mig. 

Vi träffade alla våra barn och barnbarn och mina föräldrar igår i mitt barndomshem. Åt gott och hade det så trevligt. Fast innan så skulle vi installera diskmaskinen. Det gick inte så bra. 

Nej det var fel mått där man skulle gänga på vattnet. Vi får köpa en liten mojäng (övergångsnippel) idag och göra ett nytt försök. 

Här hemma är det påskpyntat så där lagom. De gamla pyntet åkte fram tidigt i år. Annars hinner man ju inte njuta av det tänker jag. Loppade äggkoppar och porslinshöna full med godis. I blåbärsriset sitter en liten tovad kyckling som jag fått av Titti. 

I fönstret står den Portugisiska tuppen och kikar ut över tomten. 

På uterummet har penséerna fått sällskap.

 I dag ska det visst bli riktigt härligt vårväder. Trädgårdsmys och grillning står på agendan. Ska väl ge oss på lite vedarbete också.


Önskar alla mina följare en riktigt Glad Påsk.

Kram Pia


5 kommentarer:

  1. Låter verkligen som en härlig påsk som du haft hittills.
    Påsk pyntat och fint har du det med. Här åkte inte något påskpynt fram i år. Jag orkade inte det när jag var yrslig.
    Ha en skön påskafton.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Fortsatt Glad Påsk på dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk till er! Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  4. Håller med, påsken är en av de bästa! Men åh, vad roligt att ännu få ha sitt barndomshem att besöka! ♥ Det önskar jag att jag hade haft.. men nu är det som det är..

    Kram och en glad påsk till dig!
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Ja, idag lovar de sol och vårvärme, så då får man passa på att vara ute och njuta. Glad påsk! Kram!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.