fredag 5 januari 2024

Snö på trettondagsafton

 Det är verkligen en snörik vinter vi har fått här i Uppland. 

I dag sken solen lite efter lunch så jag tog mig ut med kameran. Bitande kallt så dunjacka, mössa och vantarna på. Det är vackert och lite magiskt faktiskt. Gnistrande snökristaller mot den blåa himlen. Som en vintersaga.

Efter att ha fotat lite så hämtade jag in ved och greppade tag i snöskyffeln. Skottade bort lite av plogvallen nere vid vägen. Kände att jag hade lite ork kvar så det fick bli lite röj med skyffeln runt traktens brevlådor också. 

Tänker att nästa gång är det någon annans tur. Sopade fram bilen från snödrivan. Ha Ha! Tänk hur det kan bli bara på några dagar. Nu tror jag kanske inte att det blir lika mycket snö nästa vinter. 

Men vi ska ändå göra iordning den gula traktorn, sätta på plog och snökedjor i god tid utifall. Även om jag som 64-åring orkar skotta idag så vet man inte hur det ser ut framåt i livet. Snart väntar en god middag innan finalen på JWM. 

Sverige möter USA. Vi får se vilka som blir kvällens stjärnor. Jag vet vilka jag hejar på i alla fall.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Bonjour Pia,
    Quelles belles photos de paysages enneigés. c'est féérique mais très froid ! J'ai entendu dire que la Suède et la Finlande ont des températures arctiques en ce moment. J'espère que vous êtes bien chauffée.
    Je vous souhaite une très bonne et heureuse année 2024 (meilleure que 2023) : santé et joie tout au long de l'année pour vous et votre famille.
    Kram
    Hélène (France)
    Bon weekend

    SvaraRadera
  2. Man blir ju inte yngre utan bara äldre så er lilla traktor med plog är ju toppenbra att ha.
    Tyvärr så gick det inte som man ville i hockeyn.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Så vackra snöbilder du bjuder på. Ja, det har verkligen snöat, Kung Bore bjuder till ordentligt.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.