onsdag 3 januari 2024

Adjö 2023

 Ja men 2023 var ett märkligt år för min del.

Januari: Börjar bra med planering av köket och plantering av frön.

 Februari: Jag fick tummen ur och tapetserade om i köket. 

Mars: Målade panelen men resten av köksplanen är kvar. De fyra gamla stolarna fick ny färg och klädsel i alla fall.

 April: Jag blev av med jobb och arbetsplats och magkänslan över det nya jobbet i stan kändes inte så bra. Våren var väl hyfsad, trädgården är ju min oas och viloplats.

 Maj: Jag drog på mig på en influensa som satt som en igel i tre veckor.

 Juni: Den trasiga poolen revs och en ny sattes på plats.

 Juli: Semestern var en evig väntan på besked från sjukhuset om makens operation. En kort tripp till Kolsva och Köping blev det.

 Augusti: Började arbeta på nya jobbet. Kändes som en mardröm.


 September: Jag brakade samman. Kropp och knopp sa ifrån. Min magkänsla visade sig stämma. Jag sökte flera nya jobb men fick inget. Maken fick äntligen en ny klaff.

💖

 Oktober: En lång rehabilitering väntar för oss båda, fast på väldigt olika sätt.

 November: Då åkte jag på en sväng med Covid igen. Riktigt sjuk och hängig den här gången.

 December: Jag var tillbaks igen på 100% lagom innan julledigheten. Så Hej och Välkommen 2024 för det måste bara bli ett bättre år.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Önskar dig ett mycket bättre 2024 nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ditt 2024 blir ett stabilt och roligt år!
    God fortsättning.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Ja, det var ett omtumlande år för dig och din man. Nu hoppas jag verkligen att 2024 blir ett riktigt bra år för er, på alla plan!

    Varm kram!
    Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.