lördag 16 december 2023

Som uttrarna

 Jag måste bara få tipsa om denna fantastiska diktsamling eller berättelse om att arbeta inom hemtjänsten. 


Den är gripande och jag kan bara läsa en eller högst två per gång. Den berör och hjärtat blir liksom sorgset och jag får en klump i halsen. På samma gång så finns det humor och värme och en människosyn som är fin och kärleksfull.

 Sara som skrivit boken är förövrigt min sonhustru. Känner mig stolt över henne. Stolt och glad över att hon är mamma till mina barnbarn. Jag tror att om man har en sådan mamma så blir det bra. Som Uttrarna finns att köpa här.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Vet inte om detta kommer att synas för dej ,men jag måste bara skriva om din sonhustrus bok,Som Uttrarna. underbar!!!! Jag har själv jobbar i åldringsvården i nästan 30 år dock inte hemvården, men det är inte så stor skiljnad och nu är det bara stress överallt. den här boken är så i verkligheten att man bli rörd och berörd.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.