söndag 17 december 2023

Bra mammor

 Jag skulle vilja lägga till en sak utifrån förra inlägget. 

Naturligtvis måste man inte skriva en bok för att vara en bra mamma. Vad jag menade var att om man har en bra människosyn är ödmjuk och älskar sina barn så blir det bra. Jag har turen att ha sådana bra mammor till mina fyra barnbarn och snart fem faktiskt. Det är jag väldigt stolt och glad över. Jag har själv en jättebra mamma och hoppas att jag är en bra mamma till mina barn.  

Nu blir det ännu en dag i tv soffan. Snön har börjat tina bort och man kan se gräset på vissa ställen. Det ska tydligen komma lite regn också. Jag vet inte vad jag tycker om det riktigt. Men man kan ju inte göra något åt det i alla fall.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Håller med dig.
    Ha en fin tredje advent.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så härligt att få vänta på ännu ett barnbarn. Jag längtar efter
    barnbarnsbarn... men det verkar gå väldans trögt!
    Döttrarna är bra mammor och svärsönerna superbra pappor.
    Så glad över att paren fortfarande håller ihop. Inte så vanligt i dagens
    läge, Och inte har jag föregått som gott exempel heller, hm.
    Önskar dig en fridfull julvecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vad fint skrivet, och jag är övertygad om att du är en bra mamma! Själv hade jag en sån fin mamma, saknar henne så mycket. Kan inte fatta att det är så många år sedan hon lämnade jordelivet.
    Kram på dig!
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Fint skrivet och tänkvärt! Inte det lättaste att vara mamma all gånger men omtanke och kärlek löser det mesta...och så en kram på det!
    GOD JUL nu Pia! Njut av bordets alla gottigheter :)
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.