torsdag 16 november 2023

Tar mig igenom med en hyacint eller två

 Jag köpte en hyacint för ett tag sedan som står där på köksön och äger.  

Den ger mig en härlig känsla om vad som komma skall. Julen? Ja den också faktiskt men ärligt så är det våren så klart. Jag toklängtar. Novembermörkret som jag lovade mig själv att besegra går så trögt. Jag tänder lampor och ljus. Släcker inte ens när jag lägger mig, det får andra göra. Men jag försöker att hålla modet uppe. 

Kollar på julfilmer, kokar gröt till frukost, unnar mig gott te med honung. Tänder brasor. Äter D-vitaminer. Bakar bröd på gröten som blev över. I morgon hoppas jag på ett mirakel. Att jag ska må bra så vi kan få upp den nya utebelysningen. Kanske ta mig ner till butiken för flera hyacintinköp.



Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Hej Pia!
    Vad ljuvligt med hyacinter. Ja det är en tråkig tid nu, men försöker överleva med handarbete inomhus.
    Snart är det advent och det blir mycket mysigare, både inomhus och utomhus.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Snart är tråkmånaden över, om det nu är till någon hjälp.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Så härligt med hyacinter <3
    Jag håller tummarna för att du kryar på dig snart och orkar göra lite fint med belysning och annat.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att du snart mår bättre. Covid finns alltid där, även om vi tenderar att glömma bort det. Doften av hyacinter är underbar och parfymerar huset så mycket.
    Jag önskar dig en snabb återhämtning. Håll dig varm och njut av din familj.
    Kram
    Hélène

    SvaraRadera
  5. Jag ville uttrycka min tacksamhet för ditt väl genomarbetade och vältaliga inlägg.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.