måndag 9 oktober 2023

When I,m clening windows

 Jag bestämde mig typ innan jag somnade igår att jag skulle starta fönsterputsprojektet. 

Så när maken var på vårdcentralen för att ta prover så satte jag igång, i nattlinne. Jag tänkte att jag tar ett rum i taget. 

Men som den envisa och fokuserande person jag är så blev det alltsammans och inget annat. Det flöt på i ett floow som man säger. Känner mig så himla glad över den energin som plötsligt infann sig i mitt liv. 

Sen skjutsade jag min Pappa till Akademiska sjukhuset, En koll på cancern i örat. Medans jag väntade så åkte jag till jobbet för att hämta mina stövlar. 

Det var ett dåligt beslut för där infann sig hjärtklappning, ångest, stress och magont inom loppet på fem minuter. Jag fattar inte hur detta ska sluta.



En dag i taget.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Duktig Pia! Fönsterputsning är bara kul efteråt.
    Så trist med ditt nya jobb. Så dåligt ska ingen behöva må.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Åhh, så skönt att ha detta gjort på din checklista. Sedan måste det kännas underbart för dig att ha energi och orken till att fixa det. Alltid skoj när man får ett flow.
    Låter inte kul med ditt nya jobb. Verkligen inte bra att bli så ångestladdad och må dåligt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Men så härligt med nyputsade fönster :-)
    Mindre bra med jobbet dock.
    Var rädd om dig och ha det så bra. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.