lördag 7 oktober 2023

Höstlistan

 Jag sitter och läser Maria Soxbos blogg som handlar om hennes höstlista. 15 saker som hon ville göra. 

Jag satt häromkvällen och skrev min lista på vad jag/vi måste göra mer än vad vi vill göra. På den listan står.

Stänga poolen 😒

Putsa alla fönster 😒

Städa uterum ordentligt 😅

Röja i garaget 😅

Vinterfixa växthuset 😃

Åka till återvinningen med saker 😃

Bort med trädgårdsmöblerna 😃

Tömma alla utekrukor 😅

Gräva ner nejlikorna 😃

Rensa garderober 😒

Göra rent i hängrännorna 😒

Elda upp lekstugan 😒

Klippa häckar 😒

Kapa hasselbuske och askar 😒

Fixa snöplogen på traktorn 😒

Vinterdäck 😅

Som synes inget som är särskilt jätteroligt. Jag försöker hitta på något som jag vill göra. Men allt som jag vill kostar mycket pengar.

Åka till Skåne

Klippa mig

Renovera köket

Nytt golv i hallen 

 Så det får bli något av det där tråkiga. Vi får se hur mycket av allt som blir gjort idag.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Listor är bra även om dom känns övermäktiga! jag väntar fortfarande på den där hustomten som ska hjälpa mig med allt :)
    Njut av lördagen och vila är inte så dumt det heller, skriv in det på listan!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Åhhhh 🙈 den där listan hade jag fått ont i magen av. Tycker precis som Titti att du ska lägga till vila och njuta ett flertal gånger i listan med.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.