tisdag 16 maj 2023

Växthuset i dag

 Jag hasade mig ut för att kolla till växterna i mitt fina växthus. Ge lite vatten och så. Det är nödvändigt även om man är sjuk.

 Jag är så himla glad och tacksam för att jag har växthuset. Snart är det tid att plantera ut allt. Men det får allt vänta tills jag blir frisk och pigg igen. Jag försöker att liksom kategorisera och ha lite ordning där inne.

 Flyttar runt och fixar lite efter behag. Den gamla serveringsvagnen som skulle kasseras på förra förskolan kommer väl till pass. Titta här då. Nu har balsaminen slagit ut, vilken fin färg den har. 

Buddha ger en lugn och harmonisk känsla som förstärks med ett tänt ljus. Köpt billigt på Ö&B för två år sedan. 

Skulle vara fint med en liten fontän eller ett minivattenfall också. Ljudet av porlande vatten är verkligen lugnande.

Men det funkar bra utan också. Om någon undrar så sitter de gröna luckorna på plats med hjälp av garderobsmagneter. Då slapp vi kruxet med gångjärn. Har inte fått dit några handtag eller knoppar ännu. Men som sagt det finns utvecklingspotentialer. Man blir aldrig klar.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du snart mår bättre så du kan pyssla i trädgården igen!

    SvaraRadera
  2. Det verkar växa så det knakar i ditt växthus.
    Krya på dig nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.