söndag 7 maj 2023

Nu ska hela rasket rivas...

 Då har han börjat riva bort fjällpanelen runt poolen för att komma åt det trasiga. Jag tittar storögt på och är lite ledsen över att det skulle behöva bli så här.

 Arg och besviken över att plåten skulle spricka. Men det kommer troligen bli jättebra så småningom. Bort med det gamla trasiga och in med det nya fräscha. Positivt tänkande. 

Söndagsförmiddagen ägnades åt vedinkastning. Ja vi brukar trava veden prydligt och fint. Men denna gång fick det bli ett undantag. Vi kastade helt sonika in den i carporten och så avslutade jag med en travad rad längst ut för det estetiska. 

Vår sysslorna tar på krafterna kan jag ärligt säga. Phhuuu! Så trött jag blir och mör i varendaste kroppsdel. Borde tänt bastun och haft en skön stund där för återhämtning, men det orkade jag inte. Somnade lite i stolen på pooldäck i stället. Åldern tar ut sin rätt.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Förstår att det känns tråkigt, den har ni haft mycket glädje av kan jag tänka! Men satsar ni på en ny nu då? För utan bad vill ni väl inte vara?

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att den gått sönder. Men det blir säkert bra när det är lagat eller ska ni byta allt?
    Kasta och stapla ved tar på krafterna.
    Ha en bra måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.