torsdag 11 maj 2023

Bränd rhododendron och stjärnmagnolia

 Äntligen har den slagit ut, min stjärnmagnolia. Så ljuvligt fin. 

Tänk att jag har en här i min trädgård. En morsdags present. Lycka. 

Sen så eldade jag lite eklöv och annat som tyvärr gjorde att rhododendron blev lite brun.  

Gissa om jag fått många påpekande om det av maken. Har också fått en hemsk förkylning med feber och annat så jag orkar ingenting. Karma? 

Gick en runda i alla fall och ser att bastuveden finns staplad och den nya poolen finns på plats i kartonger. 

Den ska bara monteras och det orkar vi inte just nu. Sen har den dubbla petunian slagit ut. Woow. Matchar ju mina enkla perfekt. 

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Det blommar vackert i din trädgård. Förutom rhododendron då som har blivit bränd. Men knopparna har den kvar.
    Krya på dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Magnolian är verkligen en fantastisk skapelse. Här utanför i parken blommar de också nu.
    Fin petunia också. Men till den stackars Rhododendron måste du nog ta fram sågen!
    Krya på dig först.

    Kramar från Eva-Mari som har problem med blogger just nu och som efter mycket om och men
    kan kommentera. Men bara som anonym!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar morsdagspresent, att njuta av varje vår!
    Krya på dig nu!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. En magnolia vill jag också ha! Vilken fin present...så vacker! Krya på dig och njut av helgen bästa Pia :)
    Kram från ett soligt Öland & Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.