lördag 18 mars 2023

Trädgården just nu

 Ja kära nån, inte mycket att visa upp. För just nu ser den ut så här.

 Hemskt och bedrövligt. Snön smälter så sakteliga och snödropparna gör sitt bästa för att synas. 

I krukorna sitter gamla ljung kvar och granen har levererat mängder av kottar som jag ska kratta upp sedan. Nej inte alls någon trevlig upplevelse att kika på trädgården där ute. 

Men snart så, jag har förberett mig med några penséer. De står kvar i kassen så länge. 

Det ska visst bli finväder i morgon. Strålande sol och 8 plusgrader. Då ska jag plantera lite och göra fint på uterummet. 

Andra kanske har det väldigt fint i sina trädgårdar. Kika in på TrädgårdsFägring 

Kram Pia 

5 kommentarer:

  1. Hej Pia!
    Det ser nog ganska likadant ut hos mig, dock ingen snö. Vi kom undan senast. Du har fina snödroppar, mina kräver förstoringsglas. Men snart blir det fint.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken skillnad! I skogen finns ungefär samma snölager som du har i bilderna men här är snödropparna uppe och blommar sen flera veckor. Förstår att du vill se fler vårtecken nu.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Snart så säger det bara pang i din trädgård tror jag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Samma här! Ja inte är det vackert i trädgården direkt, grått och risigt...men här är snön borta i alla fall! Äntligen!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Nej, inte är det vackert i trädgården just nu - och detta trots att vi har haft snöfritt länge. Faktiskt nästan hela vintern! Men den som väntar på nåt gott.....
    KRAM-Susie

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.