fredag 17 mars 2023

Chokladpudding med jordgubbar och kokos

I bland så blir jag så sjukt sötsugen. Inte jätte ofta men som sagt ibland. I går var en sådan gång. 

Rotade runt lite överallt och Tjoooho hittade en kartong chokladpudding i skafferiet och lite jordgubbar i kylen. Vispade snabbt ihop puddingen. Hade kunnat äta direkt ur skålen men jag hällde upp i fina loppade skålar och in i kylen. Medans jag väntade så kollade jag lite på Antikrundan. 

Sedan skivade jag jordgubbarna och satte dem på plats, strödde över lite kokos. MUMS! Sötsuget var tillfredsställt och tänk att jag sov sååå gott sedan.



Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Ibland är det bara så att man m å s t e...
    Ser smaskigt ut, skulle passa mig perfekt, precis nu!
    Kramar på fredagskvällen från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Här sätter sötsuget till lite nu och då 🙊 inte bara ibland om jag säger så 🙈.
    Jag har aldrig varit stormförtjust i chokladpudding. Men din såg väldigt god ut.
    Ha en bra lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.