torsdag 16 mars 2023

Gör någon glad- det sprider sig

Jag skickade ett litet vykort till en kollega och tackade för allt hen gör. 

Som hjälper mig när jag inte kan och svarar på frågor och ser till att jag får lön. Det uppskattades. Visst blir man glad om någon liksom bekräftar det man gör. Som att man tackar för maten, eller säger tack för att du finns i mitt liv eller bara uppskattar någon med något lite extra.  

Jag fick en bukett blommor nyligen som jag blev så glad över. Maken fick det här fina insektshotellet och en kruka med minipåskliljor som uppskattning för en bildvisning. I dagsläget är det så mycket som är trist, dyrt och jobbigt för många. Vi behöver verkligen bli lite glada också mitt upp i allt elände. Det bästa var att personen i fråga sa att nu ska jag minsann också göra någon glad. 

Det gjorde mig glad och ännu gladare blev jag idag när snödropparna börjar dyka upp på soliga ställen.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Tycker det är viktigt att visa uppskattning när man får hjälp och stöttning.Oavsett om det är stort eller smått. Fin påminnelse om att visa uppskattning.

    SvaraRadera
  2. Ett tack är ett litet ord men betyder mycket när man får det av någon.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Med vänlighet kommer man långt, och det som är bra är att glädje och vänlighet ofta smittar av sig! Härligt! ♥
    Kram och trevlig helg till dig!
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Pay it forward - var väl lärdomen i... ..en film om jag minns rätt eller om det är en story. Grejen är att visst tacka men kom ihåg hur glad eller bra det var att någon gjorde något för dig. Minns känslan och gör samma sak för nån annan och så småningom har det gått varvet runt. Vilket för övrigt är en sak man säger i England men då ofta om lögner - what goes round comes round :)

    Men det är helt klart så att det känns himla bra att gå på stan med ett leende och faktum är att de allra flesta smittas och börjar le tillbaka.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.