måndag 20 februari 2023

Söndag med magplågor och tapetrivning

 Min mage den är jag verkligen inte vän med. Söndagen och tidig morgon var ett helvete rent ut sagt. Var tvungen att avboka allt roligt hela helgen.

Men jag lyckades ändå riva ner lite av den gamla tapeten mellan attackerna. Softade i soffan med skidskytte gänget långa stunder. Så sjukt duktiga om man nu får uttrycka sig så.  Som synes så är det bara en liten del som jag/vi rivit ner. Fast bakom tegeltapeten och annat så dolde sig den första tapeten jag valde när jag flyttade hit som 19 åring och vi byggde om sommarstugan till permanentboende. 

 Gillar den fortfarande men minns inte vilket märke det var. Tror Duro eller Eco. Tänk att min snälla Pappa lät mig bestämma och välja både tapeter och arkitektur. Men nu har jag/vi äntligen börjat med förvandlingen av köket och det känns riktigt roligt. En resa börjar ju alltid med ett steg. Sportlovsvecka här och snön vräkte ner på förmiddagen idag. Kul för dom som gillar snö. Jag brukar faktiskt göra det men just nu vill jag bara ha vår.


Chansade på att jag skulle klara av att jobba och att det kanske inte var magsjukan ändå. Gick sådär. Men efter att en kollega bjudit på en Alvedon så rullade det på ändå. Bakade en jädra massa semmelbullar med kidsen tills i morgon. Nu är jag piggelin igen.

Kram Pia


4 kommentarer:

  1. Åhhh vad spännande det ska bli och se resultatet :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ni är på gång! Skall bli spännande att se hur det blir!
    mmm, semlor, bästa bullen ju!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Spännande att se det färdigt!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Säger som de andra. Det ska bli kul att se när det blir färdigt.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.