tisdag 21 februari 2023

Action tisdag

Jag startade dagen kl.06.30 vilket för mig är orimligt tidigt trots att jag är en morgonmänniska. 

Jag valde att jobba på lite idag eftersom jag ska ha lite semester resten av veckan. Kocken vabbade så jag tog kökstjänsten. Ugnstekt falukorv med klyftpotatis minsann. Uppskattat tror jag. Gårdagens bak av semmelbullar skulle preppas med mandelmassa och grädde och personalens frånvaro måste täckas upp. 

Jag tror att det löste sig resten av veckan men är självklart beredd att offra min semester så klart. 

Försökte styra upp genom att laga potatisgratänger till fredagens lunch. Byta torsdagsfisken mot pytt i panna som ju vilken som helst kan kasta in i ugnen tänker jag. Tursamt så fanns det färdiga pannkakor i frysen tills i morgon. Phuust! Checkade ut 17.00 rätt så mör om jag säger så. Men det gör inget jag gillar läget.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Tycker du styrde upp det väldigt bra för dina kollegor.
    Skulle var jättetacksam om jag var din kollega.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Jag skulle bli stressad om jag fick lov att laga mat åt en hel förskola... ;) Bra jobbat! :)
    Hoppas du slipper offra semestern!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.