måndag 27 februari 2023

Nytt tyg på sitsen och Happy Birthday

 Jag är inte riktigt klar ännu för självklart så tog nitarna slut och det finns ytterligare en stol kvar att måla. 

Men jag är nöjd igen. Nu är stolarna gamla så dom kommer inte se ut som nya. Så är det bara och det kan jag leva med. 

Tänk att dom var illgröna från början med orange klädsel. Det är väl heläkta 70-tal så säg? Helgen ägnades förutom stolpyssel till att fira en 4-åring och en 26-åring. Med fyra barnbarn runt om kring en och vissa i knät så blev det inget fotograferande alls. Tyvärr! Tur att andra hade tid. Tack Tim. Bilden säger mer än tusen ord. Alundagossen var upptagen med lek på övervåningen.

 26-åringen var mest för sig själv men fick välja middag som sig bör. Fläskytterfilé med hashtag potatis och Bea.  

Mina rulltårtsbakelser med mango och choklad kom av sig lite men det blev ändå varsin. Jag fick frysa in resten av rulltårtan tills en annan gång. Life goes on som man säger. Ibland blir det inte som man tänkt sig.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Du är lyckligt lottad och rik med så många barnbarn🥰 Och stolarna blev jättefina till den fina tapeten😎

    SvaraRadera
  2. Grattis till barn och barnbarn. Mums, så smarrig rulltårtan ser ut. Stolsdynan blev toppen och matchar tapeten så fint.

    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till barn och barnbarn.
    Stolsdynan blev jättefin.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.