söndag 26 februari 2023

En mysig plats

 

Den allra mysigaste platsen här hemma är på pooldäck. Alla gånger. Det är där man relaxar efter jobbet och tar ett dopp på morgonen. Ja nu pratar vi maj till september. Men även en solig marsdag kan vara mysig att tillbringa där. Grillens ställe.

 Men sen är ju hela trädgården mysig att vistas i. Ja i alla fall när den är någorlunda välskött. På andra plats tror jag nog att växthuset kommer. Åhh det finns ingen plats som ger mig sinnesro som där. Inte bara ro utan också glädje och lycka samt kreativitet.

 Den tredje platsen som jag tycker är mysig är den lilla grusade plätten som vi kallar Kinagarden. Det var för att vi fixade iordning lite Asiatiskt där en gång till en Öppen trädgård. Morgonsol och skön skugga under heta dagar. Inte särskilt Asiatiskt längre utan mer lantromantisk.

 Alla tre platser är mysiga eftersom de är föränderliga. Det varierar från årstid och olika teman. Det är platser som jag får lov att fixa och trixa med på olika sätt. Med växter, med pynt och dynor. Färg och form helt enkelt. Älskar det. Kika gärna in på Trädgårdsfägring för fler mysiga platser.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Mysiga platser kan man inte få för många av! Den där poolplatsen ser skön ut, kan tänka mig att det är en favoritplats!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Mysiga små platser i sin trädgård är så fint att ha.
    Poolplatsen skulle vara min favoritplats med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Hej Pia!
    Skönt med flera mysplatser. Både pool och växthus och Kinagarden ser helt ok ut.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.