lördag 11 februari 2023

Ger trädgården liv

 Veckans tema på TrädgårdsFägring är just, ger trädgården liv. Det kan ju vara mycket. När man åker runt och spanar in andras trädgårdar så fascineras jag av trädgårdar där det händer något. 

Hus från Öland

Det kan vara häckar, fruktträd, murar, rabatter med högt och lågt och så vatten. Dammar, vattenfall, bäckar eller fontäner. 

 Sen så vill jag ha harmoni. En stor gräsmatta full av prylar och stök kanske kan se livad ut men för mig är den död. Annat som jag gillar är berg och sten.

Uteplats från öppen trädgård


Sen måste man ju ha platser för umgänge, mat, vila och så. Gärna flera stycken ställen med bord och stolar eller kanske bara en bänk.


Blommor i massor gillar jag och färgsprakande rabatter det ger liv.


Men även en liten gren med körsbärsblommor kan liva upp en trädgård.


Sen gärna lite av det vilda vackra.


Kram Pia



8 kommentarer:

  1. Gillar också sådana trädgårdar.
    Ha en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så mycket härligt du visar! Tänk att det är gratis att drömma och längta!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Hej Pia!
    Så fint och härliga bilder från en vacker trädgård.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  4. Visst är variationen stor när vi vill skapa liv i trädgården. Omväxling förnöjer tänker jag och därför är det härligt med många olika slags miljöer.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  5. Ja att få till en trädgård är inte lätt! Härliga bilder du visar, bästa inspirationen inför en kommande vår/sommar...idéer har man sen ska dom bara förverkligas också :)
    Kram från ett blåsigt Öland & Titti

    SvaraRadera
  6. Jeg ser så mye flott rundt hos andre, som jeg kunne tenkt meg hjemme hos meg. Noe får jeg til, mens andre ting blir en engangsopplevelse. Jeg har funnet ut at jeg må holde meg til planter som ikke krever for mye stell, men er litt selvgående.

    SvaraRadera
  7. Efter att ha varit redaktör i en lokal trädgårdsförening så har jag besökt MASSOR av trädgårdar som ägts av trädgårdsintresserade och ALLA har haft nåt som inspirerat mig. Ibland hela trädgårdar, ibland endast nån enstaka detalj.....
    KRAM- Susie

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.