torsdag 5 januari 2023

Vitt och silver på trettondagsafton och kanske brons

Lopploella plockar fram lite saker ur gömmorna. Julduken ska väl inte ligga på när det är trettondagsafton heller. 

En snabbvisit till närbutiken som reade ut hyacinter. Klart att jag slog till. Bättre än att kasta sa kassörskan. Håller med till fullo. Dessutom kommer lökarna sparas och planteras ut så småningom. 

Loppade ljusstakar från Öland, små silverfat och löpare från secondhand. Kryddburkarna hittade jag i Knivsta på en åtebruksbutik för flera år sedan. 

Nu känns det lite mer ljust och vårligt även om vi är mitt i vintern. Min förkylning eller vad det nu är håller i sig. Är helt under isen så den här förnyelsen på köksön räcker gott och väl för idag. Dessutom är jag lite (mycket) besviken på att juniorkronorna förlorade i går. 

Hoppas dom slår USA i kväll.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. så fint det blev. Önskar jag kunde ta in hyacinter men jag mår dåligt av doften tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Riktigt vårlikt hos dig! Hyacinter i snitt är ljuvliga.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Blev mycket ljust och vårlikt hos dig.
    Det var otur för grabbarna. Det hängde på ynka 38 sekunder, och då hade allt varit annorlunda.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.