söndag 22 januari 2023

Det blir inte som det ska

 Varje morgon och kväll så tittat jag till mina sådder. Det har sett så bra ut tills nu.

 Vissa bara dör och vissa frön gror inte. Så kan det ju vara men om jag nu betalar dyrt för 10 pelargonfrön så tycker jag att alla ska ta sig. Det ser ynkligt och tanigt ut men vi väntar väl och ser hur det blir.

 Pelargonerna, dom som inte frös dom blommar nu. Paprikafrön från en gul paprika i kylen ser ut att ta sig och nya chilifrön är nere i jorden plus spetspaprikafrön från Granngården.

 Sen kände jag igår att det inte är som det ska med mig heller. Vaknar upp idag med en ny förkylning. Nu får det faktiskt vara nog. 


Jag bjuder på en liten målad spetspaprika. Har hört att det finns massor av C-vitamin i paprika. Det ska ju vara bra mot förkylning.


Kram Pia

1 kommentar:

  1. Men det var väl tusan så envis förkylning var på dig.
    Krya på dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.