tisdag 8 november 2022

Vänner

 Det här med vänskap tycker jag borde uppmärksammas. För hur viktigt är inte det för överlevandet. Mina vänner som jag betraktar som äkta och nära är ganska så få men oerhört viktiga. Ungefär som en livlina på postkodsmiljonären. 

Jag skulle kunna dela upp mina vänner på en skala liksom. Ytliga vänner, nära vänner, vänner på avstånd, gamla vänner, bästa vänner och nya vänner. Alla är liksom värdefulla på sitt sätt. I bland hittar men en ny vän som delar ens livstankar på en väldigt kort stund. Det klickar direkt. Ibland kan det ta lång tid innan man fattar hur viktig just den personens vänskap är för just mig. Någon som man funderat på ett tag och försökt förstå sig på.  

Nåja flummiga tankar kanske men betydelsefulla för mig. Livet bjuder på eller levererar  märkliga ting. Fantastiska saker, roliga saker, underliga saker, hemska saker och chockerande saker. Sånt jag kan dela med vänner beroende på skalan här ovan. Så dagens inlägg ägnar jag åt mina vänner. Utan er är livet torftigt och ensamt.


Kram Pia

6 kommentarer:

  1. ... och så bloggvännerna därute i cyberspace!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Precis så är det som du beskriver vänner.
    Ha en fin dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Utan några vänner alls vore livet väldigt trist och tomt.
    Kram från en bloggvän! ;)

    SvaraRadera
  4. Vilket hjärtligt inlägg...att ha goda vänner är viktigt! Vissa är för evigt, vissa försvann lite snabbare...
    Så jag önskar min goa vän i Roslagens famn en skön helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Sanne ord :-))
    Og vennskap må pleies.
    Jeg ønsker deg en fin helg.
    Viola

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.