söndag 6 november 2022

Hatten av

Jag kunde inte låta bli att köpa den här flaskprydnaden eller vad man nu ska kalla den. Vi har nästan alltid en flaska glögg ståendes på köksbänken den här tiden på året. 

Håll med om att det ser trevligt ut med en pepparkaksflaska. Som sagt så ska november bli en trevlig månad så lite glögg att tjuvstarta advent med tycker jag är absolut tillåtet. Annars så händer det inte så mycket som synes här på bloggen. Dagarna fylls med jobb och om kvällarna hamnar jag halvsovandes i soffan  som en zombie. 

Fast nu har jag äntligen skaffat mig ett lånekort och beställt ytterligare en bok av Lars Bill Lundholm" Östermalmsmorden" Att läsa är ju ändå berikande så då kan jag slippa ha dåligt samvete för att jag inte orkar renovera huset eller ställa till med storbak eller annat kreativt. 

Så summan av kardemumman är. Hatten av för mig själv som lyssnar på kroppen.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Vilken söt flaskprydnad och verkligen hatten av för dig.
    Ha det skönt i soffhörnet med boken.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.