söndag 30 oktober 2022

Slutet på Oktober

Den här morgonen vaknade jag tidigt och hade såklart glömt att ställa om klockan. 

Det var frostigt och klart väder och solen skulle snart gå upp. Kikade ut på altanen och trots minusgrader så var det liv i Flitiga Lisan. 

Dahlia knölarna som jag inte vet om jag ens vill spara låg kvar ute. Luktärten blommar och ser alldeles strålande ut. 

Den gula minipetunian blommar som bara den och det är knopp i en annan petunia och i rosen. 

Det är bra märkligt ändå. Ja den här Oktober är nog en av den konstigaste och märkligaste Oktober jag varit med om på många sätt. 

Snart börjar November som jag vanligtvis inte alls gillar, men kanske det kommer bli den bästa någonsin. Jag ska i alla fall göra det bästa jag kan för att det ska bli så. 

 

Den där musen som jag såg på uterummet är fortfarande på fri fot. Hen snor osten och hela fällan och drar. Sen har en annan eller om det är samma gnagt hål i bagageutrymmet i bilen. Morr!



Det här är mitt bidrag till trädgårdsfägring

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Vackert som sjutton fast vi går in i november.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja sicken märklig månad...igår hade vi runt 15 sköna grader ute. Sol. Ingen frost än. Så mycket fint som fortfarande blommar hos dig...
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt ju att det blommar så vackert fortfarande. Håller med om att oktober varit lite märklig.

    SvaraRadera
  4. November kommer bli bättre... hoppas jag också. Tänk att det finns så mycket blommor kvar hos dig.
    Ha det gott sista oktoberdagen och njut av din trädgård och tack för alla dina rara kommentarer Pia!
    Kramar från Eva-Mari (som inte alls är anonym men inte kan ändra till Solstrimmor, hur än jag försöker!)

    SvaraRadera
  5. Godt å ha noe vakkert som blomstrer nå som vi går inn i november.

    SvaraRadera
  6. Hej Pia!
    Så mycket fint du har som blommar. Oktober har varit riktigt grå och blöt hos mig,
    hoppas på bättre väder i november.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.