lördag 29 oktober 2022

Dom mognade

 Mina gröna tomater som jag lade i en kartong och ställde under ett bord på kontoret. (kalla golv) 

Jo men visst dom mognade. Nog för att jag gillar att äta tomat på mackan, till middag och lunch så hann vi inte äta upp allt. Jag har gett bort också så det så. Nu åkte de ner i grytan för att bli krossade tomater till kommande behov. 

Kokade dem i 10 minuter, tillsatte lite salt och citronsyra och sedan mixade jag dem lite lagom. 

Nu har vi lite i frysen till pizzasåser, köttfärssås eller annat som kräver krossade tomater. Härligt och fint känns det att det kommer från vår egen odling. 

Kanske inte roligaste inlägget så här på en lördag men jag slår ett slag för en hållbar utveckling.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Tycker inte det var något fel alls på detta inlägget.
    Jag skulle vara överlycklig att ha några sådana påsar i min frys för stundande middagar.
    Ha en fortsatt fin lördagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.