torsdag 21 juli 2022

Citrongult & knallrosa

 Det blir mest inlägg om blommor här ett tag.

 Fast det är ju inte så konstigt om man tänker efter. Den här citrongula minipetunian "Kabloom Yellow" sådde jag 10 st av i februari. Det var bara två som tog sig. 

Sen planterade jag dom i den rosa ampeln. Kanske inte så klokt men äsch den får hänga där i syrenen och lysa upp tillvaron. 

Det här är också mitt lilla fulhörn där jag ställer krukor, stenar och annat spännande bra att ha saker under grenarna på syrenen.  

I dag ska det visst kunna bli upp emot 35 grader varmt så jag håller mig i skuggan och dricker mycket vatten. Kan hända att jag tar mig ett och annat dopp också.




Kram Pia 

4 kommentarer:

  1. Skugga, vatten och bad låter klokt. Ha en skön dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Så fin petunian är. Gillar verkligen gult. För min del blir det innehäng i det varma vädret.

    SvaraRadera
  3. Woaw vilken färg, lyser ju upp vilket mörkt hörn som helst.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Tycker du har en fint fulhörn i din trädgård 😉😃.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.