måndag 4 juli 2022

Buketter

 Nu finns det överflöd av blommor och annat fint att sätta i vas om man vill. Ja och det vill man ju såklart.

Jag blandade pion med rölleka, daggkåpa, vidjehortensia och rosenspirea. Satte dem i rörstrandskruset på uterummet. Underbart! Av mina gäster som var här på sommarfest fick jag en köpt bukett. 

Så himla vacker. På köksön står en bukett av blåklocka, plymspirea och alunrot. 

Sedan satte jag några små stjälkar av jasminen i en kruka på utebordet.



Om man frågar mig så kan man inte välja den finaste för allt är fint. Ska i veckan ge mig ut längs vägarna och plocka fina buketter. Allt från rödklöver till annat fint.

Kram Pia


3 kommentarer:

  1. Vackra buketter allihopa.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja en "egenplockad" bukett är väl det vackraste...även om det fantastiskt att få en köpebukett ibland. Så ljuvliga bilder Pia!
    Kram från Titti och Öland

    SvaraRadera
  3. Så härligt att kunna plocka in egna buketter :-) Vår trädgård, mer eller mindre, torkar bort och det lilla som inte torkat bort äter sniglarna upp. Får plocka buketter nästa år istället.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.