tisdag 26 april 2022

God sallad med kyckling och tahiniyoghurt

 Jag letar och hittar ofta inspiration från Icas recept. I helgen testade vi en sallad med kyckling, sötpotatis och tahiniyoghurt. 

Väldigt uppskattat av alla här hemma. I receptet skulle det vara couscous men jag tog bulgur eftersom det fanns i skåpet. Tror att det funkar lika bra men har ju inget att jämföra med. Vi uteslöt myntablad eftersom vi inte är några fan av det. Passar bäst i en Mojito tycker jag. Ha ha!  Naturligtvis glömde jag att fota när det låg tjusigt upplagt på ett stort fat. Fick bli en bild från matlådan. Tur att Ica har en bild då som visar det.

Men det blev över och så fixade jag som sagt en matlåda. Men jag säger bara, testa för det var så super gott. Receptet finns här.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Tack för tipset och det lät väldigt gott. Blir till att prova en dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.