söndag 30 januari 2022

Skratta åt eländet

Det blåser som bara den, det tar i så det knakar i stugan. Inte lätt att sova då. Min  återhämtningssömn lyser med sin frånvaro.

 Magen är i olag och jag funderar på om jag ätit något konstigt. När jag tänker efter hur man blandar och sväljer en det ena och en det andra så är det inte konstigt alls att magen reagerar. 

Fast det där med blåsten oroade mig också. Jag gick upp och kokade vatten som hälldes på termos utifall strömmen skulle försvinna. Jag satte mig ned vid braskaminen för att tända en brasa då det kom en vindil från skorstenen så hela jag blev svart av sot. Ha Ha! Ja jisses.


 Nu ska jag försöka göra den här söndagen till något trevligt att minnas. Vi får se vad det blir. Bilderna är bara för att de är roligare än en knasmage och en januaristorm.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Du får försöka att göra dagen till det bättre så gott det går.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja, jisses vad det blåser.
    Otäckt att din make blev så himla dålig. Man kan undra hur dålig man skulle bli utan vaccineringen :o
    Vi laddade också upp med vatten, laddade powerbank och stormsäkrade det som säkras kunde.
    Ha en fin söndag. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.