lördag 20 november 2021

Om valpar och handikapp

 Då var det helg igen. Klart att jag ska vakna med täppt näsa och känna mig seg då. Egentligen så gör det väl inte så mycket för jag är ju ändå hemma. Behöver inte flänga iväg i ottan utan kan strosa runt i morgonrocken hela dagen om jag vill.


 I dagarna så damp det ner en kalender i brevlådan från Synskadades Riksförbund. Full med bilder av årets ledarhundsvalpar. Jag dööör så gulliga och fina. Jag har fotat av bilderna från kalendern.

Vi har ju haft labrador så mitt hjärta slår ju lite extra för just den rasen. 80 procent av ledarhundarna är labradorer. Men vi ska inte ha hund eftersom det finns allergier i familjen. Plötsligt slår det mig, tänk att vara både synskadad och allergisk. Då kan man ju inte ha ledarhund. 

Tur att jag bara har lite halv taskig syn som går att redigera med glasögon. Inte är jag allergisk heller utan bara lite täppt i näsan. Det går över.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Åhhh, vilka söta bilder på hundvalparna.
    Ha en skön och lugn helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Väldigt söta valpar! Vilken fin kalender!
    Hoppas du blir av med nästäppan.

    Varm kram, Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.